Я - вчитель

Інтернет джерела:





Урок англійської мови у 9 класі

Theme: We Have no Other Planet

Objectives:
  • to activate lexical materials on the topic;
  • to develop students’ language skills;
  • to develop the skills of listening, reading and writing;
  • to develop critical thinking and their imagination;
  • to teach students how to look after the environment and save our planet.

Equipment: a laptop, textbooks, topical pictures

Procedure
I. Introduction
  1. Greeting
T: Good morning, children. I am glad to see you. You look wonderful today. How are you? 
I suggest you watching the video (відеофрагмент “Human impact on the environment”). 
What emotions did you have while watching? What is this video about?
Today we’ll speak about environment. We’ll try to decide what we can do to protect the environment.

II. Brainstorming
T: What associations come to mind when you hear the word “environment”?



T: Let’s read what some wise people said. Then say what the quotation mean.
  1. “Nature is not a place to visit, it is home.” (Gary Snyder)
  2. “The activist is not the man who says the river is dirty. 
    The activist is the man who cleans up the river.” (Rosss Perot)
  3. It is not enough to understand the natural world; the point is to defend and preserve it.” 
    (Edward Abbey)
P1-P2-P3 This means that …

III. Main Body
1. Робота з лексичними одиницями.
T: read and fill in the gaps
       sprays               climate     health reduce                        future
  1. We have to find ways to _____ pollution.
  2. Many people in cities now have _____ problems.
  3. Many aerosol _____ destroy the atmosphere.
  4. Many scientists say that the _____ is changing.
  5. We must change the way we live. We have to think about the _____.
2. Rewrite the sentences in the Passive.
  1. We pollute the air.
  2. We leave litter in the street.
  3. We don’t recycle paper.
  4. People cut down forests.
  5. We don’t save energy.
  6. We spill oil into the rivers.
  7. People use chemicals.
T: What could we do to solve these problems?
Let’s write down our suggestions. Use the list of words: remove, protect, introduce, control, create, 
increase, reuse, recycle, reduce.

Listening
Pre-listening activity
Open your textbooks on page 150 and read about The Three Rs.
While-listening activity
Now I want you to listen to the song and write down:
Group 1  what we can reduce.
Group 2  what we can reuse.
Group 3  what we can recycle.
Now we shall have a short rest. You’ll answer my questions to have the key word on our topic.
Relaxation
Earth. What is the name of our planet?
North. What is the coldest part of the world?
Venus. What planet is the second from the sun?
Island. What is a part of land surrounded by water?
Rise. What is the symbol of England?
Ostrich. What is the biggest bird?
Nest. Whatis a bird’s house?
Moon. What is the Earth’s sattelite?
Elephant. What is the largest animal on the land?
Neptune. What is the last planet from the sun?
Tiger. What animal has black and red stripes?

Reading.
Pre-reading
  1. Look through the texts and say what they are about.
  2. Who wrote these letters?
After reading
Answer the questions
Ex.8, p.151

Speaking
T: We have already done much at the lesson now tell me please what you can personally do to protect 
the nature.
P1-P2-P3

IV. Summarizing
Hometask: Write a letter to Green Peace with suggestions on the environmental protection.
So we have talked about ecological problems today. If we want to help out palnet to survive 
we must be active participants in the protection of the environment.
But remember! The most dangerous pollution is the pollution of the soul. Keep your souls clean! 
And the world will be better place to live because we have no other planet.
Thank you very much for the lesson.




 Theme.Kingdom of SeasonsМетоди пізнання природи.
Мета: систематизувати й узагальнити вживання лексики з теми; виховувати  увагу, інтерес до вивчення англійської мови; прищеплювати любов до природи.
Продовжувати ознайомлювати учнів з основними методами дослідження природи; розглянути прилади, за допомогою яких вивчають природу, приклади їх використання; формувати уявлення про місце людини в природі; розвивати інтерес до вивчення природи, уміння правильно користуватись навчальною та допоміжною літературою, виділяти головне, аналізувати інформацію. Вчити дітей працювати в групах.
Обладнання: роздавальні картки, малюнки, комп’ютер, вимірювальні прилади.
Тип уроку: узагальнюючий.
Вид: бінарний з англійської мови та природознавства.
ХІД УРОКУ
I. ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ ІНОЗЕМНОГО МОВЛЕННЯ
T. Good morning, children! I am very glad to see you. How are you today?
Children, I know you like to travel. And today we are going to travel in our imagination. We are going to travel to the Kingdom of Seasons. Besides, we are going to speak, read, play games, sing and do different tasks.
Вчитель природознавства: сьогодні у нас незвичайний урок. Ми з вами спробуємо поєднати англійську мову з природознавством і будемо досліджувати природу в різні пори року.
Попередньо ви об’єдналися у 4 групи, кожна з яких готувала домашнє завдання. З правилами роботи в групах ви ознайомлені.
 З’ясуємо: з яким настроєм ви прийшли сьогодні на урок?
T.First of all I want you to do one thing. On your desks you have some pictures: the Sun and the Cloud. This is like a forecast but not the weather forecast. This is your mood forecast. If you have a good mood, add some sun beams to your sun and if you have a bad mood, add some raindrops to the cloud. I give you a few seconds to do this task.
Well, children, I see most of you have a good mood and are ready to work. So, let»s start.
Now we are going to sing “The Seasons Song”.
T.What season do you like best of all, children? Why?
Вч. – Як ви гарно говорите англійською про пори року! А тепер перевіримо ваші знання, які ви отримали на уроках природознавства. (Кросворд «Пори року») Розгадавши кросворд ми дізнаємося назву кожної групи.
II. Основна частина уроку
Reading. “True/False”
1. Winter comes after summer.
2. Autumn is the coldest season of the year.
3. There are 12 months in a year.
4. It often snows in summer.
5. Leaves are yellow in spring.
6. There are 4 seasons in a year.
7. The weather is good today.
8. Summer is a fine season.
Вч. Якими методами пізнають природу в різні пори року?
Завдання. Визначте, про які методи вивчення вивчення природи йдеться у повідомленнях.                                          
                                                         № 1
1. З приходом весни частота дихання людини втричі більша, ніж восени.
2. Весняна квітка медуниця чотири рази змінює свій колір: коли вона розпускається, то стає рожевою, потім пурпуровою, фіолетовою і, зрештою, синьою.
                                         
                                                         № 2
1. Відбитки слідів на снігу або сирому піску—це свідчення діяльності тварин. За ними можна визначити, які тварини живуть у цій або іншій місцевості, зменшилася чи збільшилася їх кількість.
 2. Англійські вчені підтвердили, що навесні діти ростуть утричі швидше, ніж в період з серпня по грудень.
                                                         № 3
1. За 1 годину мурашки беруть у полон навколо мурашника 2 тис. гусениць?
2. Льон цвіте блакитними квіточками тільки до обіду.
                                                         № 4
1.Молоко китів приголомшує своєю поживністю, адже за день китиня набирає до 90 кілограмів.
   2.   Брудний сніг швидше тане, ніж чистий.
T. Children, I think it’s time to have a rest.
Imagine that you are trees. Stand up, please. Listen to the poem and do the exercises.
The trees are in the woods,
Tall, tall, tall.
(Children raise their hands up.)
They sway in the wind,
All, all, all.
(Children sway their hands.)
Your fingers are the leaves,
Green, green, green,
(Children move their fingers.)
That appear on the trees,
In spring, in spring, in spring.
(Children put their hands down and sit down.)
T. So, children, we know that there are 4 seasons in a year. Now we are going to describe them. It was your home task.
Вч. При дослідженні природи користуються різними приладами.
(Повідомлення про вимірювальні прилади.)
Заключна частина уроку
Вч. Осінь багряна. Літо – барвисте.
      Весна – це красуня в зеленім вбранні.
      Зима – синьо-біла, морозно-срібляста,
      Та кожна із них до вподоби мені.
Що ми – люди повинні робити, щоб кожна пора року зберігала свою природну красу? (Відповіді учнів)
Вч. Природа прекрасна, різноманітна. Величава, багата і нами улюблена. Спостерігайте, вимірюйте і експериментуйте.
Але ніколи не шкодьте природі!
ІІІ. Summarizing. Evalution.
Вч. - Діти, то яка ж група, на вашу думку, працювала найкраще, була найактивнішою?
       - Про що ви дізналися на сьогоднішньому уроці?
       - Що вам найбільше сподобалось на уроці?
T. I want to thank you for your work. You worked very well; you have been active, smart and quick. So, your marks are…
Your homework is to make a poster and write a composition about your favourite season.
Вч. А ваше домашнє завдання з природознавства таке: описати природні явища, які ви спостерігаєте під час улюбленої пори року.
… sing and do different tasks.
1. -- Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми з вами спробуємо поєднати англійську мову з природознавством і будемо досліджувати природу в різні пори року.  
Попередньо ви об’єдналися у 4 групи, кожна з яких готувала домашнє завдання. З правилами роботи в групах ви ознайомлені.
 З’ясуємо: з яким настроєм ви прийшли сьогодні на урок?
  1. Психол. настрій. Пісня «Улюблена пора року»
  2. – Як ви гарно говорите англійською про пори року! А тепер перевіримо ваші знання, які ви отримали на уроках природознавства. (Кросворд «Пори року») Розгадавши кросворд ми дізнаємося назву кожної групи.
  3. Reading. “True/False”
5. -- Якими методами пізнають природу в різні пори року?
Завдання. Визначте, про які методи вивчення вивчення природи йдеться у повідомленнях.             № 1
1. З приходом весни частота дихання людини втричі більша, ніж восени. ( вим.)
2. Весняна квітка медуниця чотири рази змінює свій колір: коли вона розпускається, то стає рожевою, потім пурпуровою, фіолетовою і, зрештою, синьою. (сп.)                       № 2
1. Відбитки слідів на снігу або сирому піску—це свідчення діяльності тварин. За ними можна визначити, які тварини живуть у цій або іншій місцевості, зменшилася чи збільшилася їх кількість. (сп.)
 2. Англійські вчені підтвердили, що навесні діти ростуть утричі швидше, ніж в період з серпня по грудень. ( вим.)           № 3
1. За 1 годину мурашки беруть у полон навколо мурашника 2 тис. гусениць?( вим.)
2. Льон цвіте блакитними квіточками тільки до обіду. (сп.)
                                                                № 4
1.Молоко китів приголомшує своєю поживністю, адже за день китиня набирає до 90 кілограмів.(експ.)
   2.   Брудний сніг швидше тане, ніж чистий. (сп.)
5. T. Children, I think it’s time to have a rest. 1) Фіз. хв. 2) опис пір року за малюнком
При дослідженні природи користуються різними приладами.
(Пов. про вимірювальні прилади: 1.Барометр 2.Термометр 3.Флюгер 4. Лупа. Мікроскоп)
Заключна частина уроку
Вч. Осінь багряна. Літо – барвисте.
      Весна – це красуня в зеленім вбранні.
      Зима – синьо-біла, морозно-срібляста,
      Та кожна із них до вподоби мені.
Що ми – люди повинні робити, щоб кожна пора року зберігала свою природну красу? (Відповіді учнів)
Вч. Природа прекрасна, різноманітна. Величава, багата і нами улюблена. Спостерігайте, вимірюйте і експериментуйте!
Але ніколи не шкодьте природі!
ІІІ. Summarizing. Evalution.
Вч. - Діти, то яка ж група, на вашу думку, працювала найкраще, була найактивнішою?
       - Про що ви дізналися на сьогоднішньому уроці?
       - Що вам найбільше сподобалось на уроці?
T. I want to thank you for your work. You worked very well; you have been active, smart and quick. So, your marks are…
Your homework is to make a poster and write a composition about your favourite season.
Вч. А ваше домашнє завдання з природознавства таке: описати природні явища, які ви спостерігаєте під час улюбленої пори року.

The Weather. Спостереження за погодою.

 Тема. The Weather. Спостереження за погодою.
Мета: to revise and enrich students’ vocabulary on the topic; to practise listening;
to practice students’ speaking skills; to develop students’ reading and writing skills.
Сформувати в учнів знання про погоду та метеорологічні прилади, з’ясувати причини змін погоди, значення її передбачення для людини; розвивати спостережливість, кмітливість, просторову уяву; виховувати любов до природи рідного краю; сприяти розвитку інтересу учнів до вивчення природознавства та англійської мови.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Форма проведення уроку: інтегрований урок з англійської мови та природознавства.
Обладнання: комп’ютерна техніка; аудіо-, візуальні технічні засоби навчання; роздатковий матеріал: картки із завданнями, тематичні малюнки, фотографії.
 Motto of the lesson: “There is no bad weather, there are just bad clothes.”
Хід уроку
 I. Introduction.
Greeting.
T: There are a lot of pictures on the blackboard. What do they show?
Pupils’ answers.(seasons, weather, nature, flowers etc.)
So the topic of our lesson is The Weather. Спостереження за погодою.
Warm up. Answer the questions:
1.     How are you today ?
2.     What day is it today ?
3.     What date is it today ?
Pupils’ answers.
T: Let’s sing our weather song (video)
 II.Main body
1. Vocabulary Revision

T: Children, what’s the weather like today ? Use the phrases “I think”, “To my mind”, “In my opinion”.
Pupils’ answers.
2. Погода та її чинники.
Вч: - Як ви гарно описуєте погоду англійською
 мовою! А з точки зору природодослідника, що таке погода ? (це стан нижнього шару атмосфери в певний час в певній місцевості)
-         Чому змінюється погода ? Розгадавши загадки, ви дізнаєтесь про чинники, які впливають на погоду. (Додаток 1)
1 група                                      
1.     Всі його люблять, всі його чекають, а хто на нього подивиться – кожен скривиться.
2.     Крил немає, скрізь літає та ще й куряву здіймає.
3.     Що тече, не зупиняється?
4.     Навкруги вода, а з питвом – біда. Xто знає, де це буває?
2 група
1.     Високо стоїть, одне око має, всюди заглядає.
2.     Гуляє по полю, та не кінь, гуляє по волі, тане птиця.
3.     Що шумить без вітру ?
4.     Не бачить її коренів, вершина вище тополь. Все вверх і вверх вона іде, а не росте.
 3 група 
1.     Що сходить без насіння ?
2.     Рукавом махнув - дерево зігнув.
3.     Що таке: пливе і ллється, часом на камінь дереться. Як немає - все всихає; звір і птах помирає ?
4.     Складається він із морів: відповідай швидше – це не води стакан, а великий ...
      4 група
1.     Вдень у небі гуляє, а ввечері на землю сідає.
2.     Літає часто він довкола , дерев чимало поламав. Але ніде, ніхто ніколи його не бачив, не тримав.
3.     Мене п`ють , мене ллють, усім потрібна я. Хто я така ?
4.     Хто і чому в році чотири рази переодягається ? 
Перевірка виконаного завдання
3. Reading.
T: Now, children, I can see that you know and love Nature Study.
Task: go to the blackboard, take the sheet with the sentence, read and match it to the picture (Додаток 2)
1.    Birds start singing their beautiful songs.
2.    The days become shorter and the nights – longer.
3.    Most birds fly away to warm countries.
4.    The rivers and lakes are frozen and you can see a lot of fisher men on the ice. It’s cold.
5.    Children start going to school.
6.    People go to the seaside to have a rest.
7.    It’s a good time for making snowmen and playing snowballs.
8.    We always celebrate Easter in this season.
9.    The trees stand brown, golden and yellow.
10.It’s usually very hot and stuffy.
11. It’s time to eat first fresh fruit.
4. Relaxation
T: Children, I think it’s time to relax. Please listen to a riddle and try to guess it. (Додаток 3)
Riddle
I am cold,
I am white,
I am funny,
I live in winter.
I don’t live in summer.
I have a head, eyes, a nose,
arms, but I am not a man.
I am made of snow.
What am I ?
5. Listening
Video “What’s the weather like?”
Post listening. What kind of weather did you watch ?
Pupils’ answer.
6.Показники погоди та прилади, якими їх вимірюють.
Вч. Який веселий мультик ми з вами переглянули і побачили, що погода буває мінливою.
       Діти, які ж є прилади для вимірювання різних показників погоди ?
Виконайте завдання, заповнивши пропуски у таблиці. (Додаток 4)
ПриладПоказник погоди
напрям вітру
Барометр
температура
Опадомір
вологість повітря
7. Народні прикмети
Щодня ми слідкуємо за прогнозом погоди. Хто ж нам надає цю інформації? Фахівці, які працюють на спеціальних станціях, де ведуть спостереження за погодою – синоптики. Зараз кожен з вас може побувати у ролі синоптика. Адже, вдома ви підготували приклади прогнозування погоди за народними прикметами.
Синоптиками на весну та літо будуть представники першої групи.
1.    Довгі бурульки – на тривалу весну.
2.    Коли квітень з водою, то травень з травою.
3.    Якщо січень холодний, то липень – сухий і спекотний.
4.    Надто соковита береза – літо буде мокрим.
5.    Напровесні блискавка без грому – літо сухе.
6.    Трава в червні починає сохнути, - на дощове літо.
Синоптиками на осінь і зиму будуть представники другої групи.
1.    Грозовий серпень – на довгу осінь.
2.    Якщо лелеки летять високо, не поспішаючи, буде гарна осінь.
3.    Як на Новий рік падає сніг, то будуть гриби рости.
4.    Великі і високі мурашні купи восени – на сувору зиму.
5.    Якщо осінь багата на гриби – зима буде тепла.
6.    Часті громи у серпні – на теплу осінь.
Синоптиками на негоду будуть представники третьої групи.
1.    Корови мало п’ють води, вдень сплять – на дощ.
2.    Якщо кіт згорнувся в клубочок і лапками приховав писок – похолодає, а коли вмивається, довго полизуючи лапку, - на суху погоду.
3.    Качки і гуси ховають голови під крило – до холоду.
4.    Вранці роса – гуляє коса. Вранці не роса – спи коса.
5.    Перед дощем пуп’янки троянд й шипшин не розпускаються.
Синоптиками на гарну погоду будуть представники четвертої групи.
1.    Кажани довго літають після заходу Сонця – буде ясно і тепло.
2.    Врожай на горіхи - врожай хліба на майбутній рік.
3.    Багато павуків - до гарної погоди.
4.    Високо і швидко пливуть у небі хмари – на гарну погоду.
5.    Дощу не буває, коли вітер стихає.
8Writing.
T: Complete the situation guessing what kind of weather people are talking about. (Додаток 5)
1.    People can’t go out. The snow is a metre deep. (snowy)
2.    The sun is shining in the sky. It’s warm. (sunny)
3.    There are a lot of clouds in the sky. It is overcast. (cloudy)
4.    The trees, the grass, the flowers are wet. (rainy)\
5.    It is morning, but it’s dark and chilly. It is going to rain. (gloomy)
6.    It’s summer. The weather is fine. We are at the beach. We are swimming in the sea. (hot)
Complete.
Autumn is a beautiful …                        … is green,
It often rains in …                                  … is bright,
The days are long in …                         … is yellow,
If often snows in …                                … is white.
III.Summarizing
T: Look at the motto of our lesson which is on the blackboard. Do you think it’s true ? Why ?
Today at the lesson we have revised seasons and weather. You worked very well. Your marks …
     IV.      Homework
Write about the weather in different seasons. Визначити значення пронозу погоди для людей різних професій.

Урок англійської мови у 6 класі на тему "Sports"

Урок англійської мови у 6 класі на тему "Sports"

Мета
Практична: практикувати акт. словник, розвивати вміння учнів логічно та послідовно викладати власні думки іноземною мовою
Освітня: тренувати навички роботи з текстом, поглибити знання учнів про види спорту
Розвиваюча: розвивати логічне мислення, уяву, творчість, розвивати зв'язне мовлення
Виховна: виховувати позитивне ставлення до вивчення англійської мови, до занять спортом, дотримання правил здорового способу життя.
Обладнання: картки із завданнями, картинки із зображеннями видів спорту, робочі зошити
Procedure
  1. Introduction
T: Good morning! Glad to see you! How are you?
There are a lot of pictures on the blackboard. What do they show? (Different kinds of sports).
What is the topic of our lesson?
That's right. The topic of our lesson is sports. The motto of our lesson is "Be fit! Sport is good for you!"
What do you think we'll be doing today?
P: We'll be speaking English, reading, doing excercises, revising some grammar, playing games.

  1. Speaking
What is your favourite sport?
What kinds of sport do you know?
What is sport personally for you?

  1. Writing
  1. Look at the blackboard. We have some words with missing letters. You task is to fill in these letters.
Sw...mming, tenni..., f...tball, k...rate, volle...ball, j...do, at...letics.
  1. T: We use verbs Do – Play – Go with the names of sports.
We play ball games, go skating , do other sport such as gymnastics.
Let's divide sports into three columns (swimming, tennis, windsurfing, football, karate, aerobics, volleyball, basketball, judo, cycling, skateboarding, athletics)
  1. Complete the sentences with "play", "go" and "do"
I ––– running on Tuesday and Thursday.
Pete ––– karate at the local club.
I ––– climbing in the mountains every summer.
I ––– swimming with my friends.
My friends and I ––– golf every weekend.
Fred ––– judo in the evening.
They ––– basketball on Fridays.
I ––– athletics at school.
  1. Put the words in order. Make up sentences
  1. goes in John skateboarding park the.
  2. volleyball play on court you a.
  3. goes she and yoga does swimming.
  4. best very plays football well my friend
  5. on cycling Sundays go we.
Фізкультхвилинка
T: We are not only do sports after the lessons, we also can do some exercises in the class

  1. Reading
Pre-reading
T: Do you like tennis?
Somewhere in London there is a girl who likes table tennis too. Her name is Mary. Now we are going to read about Mary. This is Mary's diary. Complete it with the correct sports and activities while reading.
Mary's diary
Monday

Tuesday

Wednesday

Thursday

Friday

Saturday

Sunday


Mary is a student in London. She really likes sport and she plays a lot of different sports every week.
On Mondays she plays basketball with her friends and on Tuesdays they play volleyball. Wednesday is a favourite day of the week. After school she plays table tennis and in the evening she plays chess with here family. On Thursday Mary watches her sister Ann play football in the school team. On Fridays Mary is very tired so she goes to bed and reads a book.
At the weekend Mary visits her cousins. On Saturdays they go swimming and on Sundays they stay at home and play cards and watch television.
After reading
T: Let's check your notes

  1. Listening
T: Listen to the text and try to understand as much as possible
Sport is very popular in my family. My dad goes jogging every morning in the park. I do morning exercises and ride a bike. My mum attends a fitness club twice a week. On Saturday morning we go to the swimming pool together. Swimming is the best sport activity to feel strong. In spring and in summer I often play badminton with my friends on the sports ground. It's very exciting. We have a lot of fun. I am absolutely sure that only sport can help people survive in the modern world.

After listening
Agree or disagree with these statements.
  1. Sport helps people keep fit and healthy.
  2. Father plays tennis every morning.
  3. The boy plays basketball regularly.
  4. Mother keeps fit attending a fitness club.
  5. All members of the family go to the swimming pool on Tuesday.

  1. Game "Perform a Mime"
T: Now we'll play a mime game.
One person goes to the board and gets a card. On the card the sport is written. Then he performs a mime. You should guess the sport he is performing.

  1. Summing-up
Home task
T: Today we have spoke much about sport. Your homework is to write a composition "I enjoy sports because..."


Урок у 7 класі "London. Sightseeing"

Objectives


practical: to teach students to characterize the sights of London, to develop four language skills of students.
bringing-up: to teach students to summarise obtained information.
Type of the lesson: summarizing lesson on the subject aimed at the improvement of language skills.
Equipment: the pictures of London sights; quotation of Samuel Johnson about London; cards; the record of the text "London".

Procedure

1.Introduction
T: Do you like travelling? What city of the world would you like to visit? Why? OK. I hope one day your dreams will come true. And today we are going to travel to London, one of the largest and most beautiful cities of the world and "see" its sights.
Answer the questions, please:
1. The capital of what country is London?
2. Are there many sights in it?
3. What are they?
4. There are a lot of pictures on the backboard. What do they show?

Speaking
1) Now I am going to give you the descriptions of places of interest in London. You must guess what these places are.
2) Look at the pictures and tell what places of interest you can see in them.
3) Group Work
     Look at the pictures again and ask each other questions on them. (A student from group asks a student from group 2 and vice versa)

Reading
Pre-reading activity
T: There is one more place of interest which hasn't been mentioned yet. It's Windsor Castle. It is not in London, but not far from it.
    First let's pronounce some world and expressions correctly:
        Windsor Castle, Queen, royal home, badly damaged, ancestors, buried, St. George Chapel
Post-reading activity
1) Explain what these figures mean: 32, 11, 1993, 15, 1924.
2) Choose the right variant:
    1. Windsor Castle is the Queen's favourite ...
        a) tourist attraction;
        b) home;
        c) official residence;
        d) public museum.
    2. The "Royal Collection" is a collection of ...
        a) stamps;
        b) photos;
        c) butterflies;
        d) drawings.
    3. Queen's Mary's Doll's House was built in the ...
        a) 16th century;
        b) 20th century;
        c) over a hundred years ago;
        d) 19th century.

Writing

T: Continue the sentences using the information from the text about Windsor Palace.
1. The castle was built in the ...
2. It is situated ...
3. Queen Elisabeth spends ...
4. Windsor Castle is not just a home but ...
5. The "Royal Collection" contains ...
6. St. George Chapel was built in ...

Listening

Pre-listening activity
T: We have spoken much about London and its places of interest. But London is a very large city and of course there must be not only pluses but minuses too.
What do you think?
Is everything OK or there are the so called "city problems"? (Pupils' answers).
Now we are going to listen to the text and learn what these problems are.

Post-listening activity.
Say if the following statements true or false are:
1. London is a huge city.
2. Its population is over 8 mln.
3. All people in the world love London.
4. There are many sights in London.
5. There is no traffic at all there.
6. Sometimes there are traffic jams in the capital of Britain.
6. London is a very exciting city.
Answer the questions
1. Are there any city problems in London?
2. What are they?
3. Why don't some people like London?
4. Why do other people like it?
5. What about you? Would you love London if you visited it?

Summarizing
Our lesson is coming to an end. You've worked very hard and I am very satisfied with you. All of you will get good and excellent marks.
I'd like you to pay attention to the quotation on the blackboard "When a man is tired of London, he is tired of life, for there is in London all that life can afford." (Samuel Johnson)
Do you agree with the author of the quotation? Can people be tired of London? Why? Why not?
Homework

Урок англійської мови за казкою В.О.Сухомлинського "Соловей і жук"


Theme: In the World of Fairy-Tales.

Мета: розвивати навички читання, монологічного та діалогічного мовлення, вміння логічно будувати висловлювання англійською мовою, розширювати світогляд учнів, формувати власну думку на задану тему, залучати до багатства і колориту народної мудрості.

Обладнання: текст казки В.О. Сухомлинського «Соловей і Жук» англійською мовою; портрет В.О. Сухомлинського, малюнки, ноутбук. 
Хід уроку 1)
1. Організаційний момент.
2. Привітання.
3. T: Good morning, children! I am glad to see you. Take your seats. How are you today? Let“s begin our lesson from «Hello song».

2) Phonetic Drills.
Children, let“s train our tongues and practise some sounds.
{b} A bad beginning makes a bad ending.
{n} No pains, no gains.
{f} As fit as a fiddle.
{a:} Half heart is no heart.

3) Повідомлення теми та мети уроку.
So, children, look at the blackboard. Whose portrait can you see on it? (На дошці портрет В. Сухомлинського).
This is an outstanding Ukrainian writer and teacher V.O. Sukhomlynsky. He wrote a lot of wonderful fairy-tales. Do you like to read fairy-tales?(Діти дають відповідь).
The topic of our lesson is «In The World of Fairy-Tales». We are going to read a fairy-tale «The Nightingale and the Beetle by V.O. Sukhomlynsky. At the lesson we are going to read, speak and do different tasks.

Ocновна частина.
1. Checking the hometask.
2.Reading.
Pre-reading Activities.
1) Look through the text and name the main characters of the fairy-tale.
2) Pay attention to the key-words and translate them into Ukrainian:
horn, fly, nightingale, beetle, drone, dignitily, wise, leave.

Post-reading
1) True or False
1. The Nightingale sang very beautifully.
2. The little boy was listening to his song.
3. The Beetle was flying and droning.
4. The Nightingale liked his droning very much.
5. The little girl was very wise.
6. People need both nightingale and beetle and all other living creatures too.
3. Фізкультхвилинка; Пісня «Head and Shoulders».
4. Writing.
З'єднай між собою англійські та українські прислів'я, які співзвучні змісту прочитаної казки.
1. A bird may be known by its song a)Не роби висновок про людей та речі з першого погляду
2. All is well that ends well b)В гостях добре, а вдома краще.
3. It takes all sorts to make words c)Гарний кінець - доброї справи вінець.
4. East or West home is best d)Спочатку подумай, потім говори.
5. Judge not of men and things e)Світ із різних людей складається.
at first sight
6. As clear as a day f)Краще пізно, ніж ніколи.
7. First think, then speak g)Скільки людей, стільки думок.
8. Better late than never h)Ясно як день.
9. Many men, many minds i)Птаха видно за польотом.
Знайдіть прислів“я, які зовсім не підходять до змісту казки.
5. Answer the questions
1) Who are the main characters of the fairy-tale?
2) What did the Nightingale do?
3) What did the Beatle do in the garden?
4) Did the Nightingale like the Beetle“s droning?
5) How did the little girl answer their question?
6) Why was the girl wise?
7) Can we live without birds, animals and insects? Why?
6. Розвиток діалогічного мовлення
Make up a short dialogue between the Nightingale, the Beetle and the little girl.

Заключна частина
Homework
Summarizing
Did you like the fairy-tale „the Nightingale and the Beatle“? Why?
What does it teach us?

Thank you for the lesson.

Tиждень англійської мови

В Олександрівській філії КЗ "Олександрівське НВО #1" з 16.01 по 20.01 був проведений тиждень англійської мови. В рамках тижня учні взяли участь у ряді заходів: "Travelling to Great Britain" (6-8кл), перегляд презентацій "Лондон", "Great Britain", огляд плакатів "English-speaking World" (7-9кл). Мета заходів: активізувати пізнавальний інтерес учнів до історичного минулого та сучасності Великої Британії, її мови, розширювати знання учнів про англомовний світ, виховувати почуття дружби та поваги до інших народів та доброзичливе ставлення до них.


В олександрівській філії КЗ "Олександрівське НВО №1" з 22.01 по 26.01 2018р. був проведений тиждень англійської мови. Учні 7-А класу взяли участь в інтелектуальному марафоні Мета заходу: розвивати непідготовлене мовлення учнів, розвивати їхні креативні здібності, виховувати інтерес до вивчення предмета та узагальнити країнознавчі знання учнів, отримані на уроках англійської мови


Про роботу літнього англомовного табору 

"Freeland"
У 2016-2017 навчальному році в Олександрівській філії КЗ "Олександрівське НВО №1" працював англомовний табір з денним перебуванням "Freeland". Була розроблена програма літнього відпочинку. Її метою було створення умов для якісного відпочинку школярів, що сприяли б розкриттю і розвитку інтелектуального, фізичного, творчого потенціалу вихованців. Під час перебування у таборі учні поглиблювали та вдосконалювали знання, уміння та навички у спілкування англійською мовою.

























Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Сучасний урок англійської мови (опис власного досвіду роботи)

День хустки

Здоров'я - запорука успіху